søndag 13. mars 2011

Tittebokser fra gjenbruken...

...har fått seg en makeover.
Lilla farge utpå, og hvit inni med en fin tapet som bakgrunn.
Glasset gikk ikke an å ta ut, så det ble noe herk å få fint.
Sikkert greie nok til å ha på Vesla sitt rom.


Ellers har vi ei klatremus i hus.
Høyt og lavt
Og ommøblering er den nye hobbyen.

Her var det mange ting...Tror mamma bare har plassert noe helt vilkårlig her.
Dette såg ikke bra ut.
Lurer på hva jeg kan flytte litt på her.
Denne ja, denne må det bli!

Se der har jammen naboen kosta vegen igjen ja. Ikke værst!

Opp på stolen så bordet, sånn ja! Her var det mange ting jeg ville gjort anderledes...
For det første så var fastelaven sist søndag...Faktisk!

Tusen takk for alle de fine kommentarene jeg fikk på buksedressen.
Setter stor pris på hver og en kommentar.

Den ser kanskje vanskelig ut å sy, men jeg lover at dette er skikkelig lett.
Og jeg er ingen syfantomet!
Du syr bare ei posete bukse med høyt liv.
Jeg har brukt mønster fra boka Sikk Sakk.
Så syr du med elastisk undertråd og vips så har du en ferdig buksedress.
Mye mer stress å sy bukser med lommer, ribb, applikasjoner, og all slags annet dilldall som er kjedelig å holde på med. ;)

Ha en finfin søndag!

20 kommentarer:

  1. For et nydelig innlegg!!! Nydelig rom, nydelig buksedress (må kjøpe den boka Sikk Sakk ja...) og ikke minst, for en nydelig liten jente!!!

    SvarSlett
  2. Så hærlige dei titteboksane blei!

    Og så fine bilder av klatremusa di da :o)
    Buksedressen var skikkelig fin på.

    SvarSlett
  3. Haha, for et fantastisk innlegg! Nydelige bilder av lille klatremusa med den fine buksedressen!

    SvarSlett
  4. Så herlige bilder av ei skjønn lita rampefrøken!!

    SvarSlett
  5. Nydelig den biksa!! Skal prøve meg på den :) Men skal bakstykket være strørre enn fremstykket? Frista å ta det på gefilen, men det er nokk best med mønster:)

    SvarSlett
  6. Så fine "boksar" du har fiksa på! Gult og lilla! Mmmm!!

    Og så skjønn ei lita klatremus! Nydeleg bukse du har laga! Flinkingen! Syns forøvrig at du snarast bør begynne å bruke den oransje kjolen - den var rålekker! Forstår at det er mykje flinke sydamer i familien din! Og heldige du som har ei slik arv:-)

    Søndagskveldklelm

    SvarSlett
  7. For et herlig innlegg :)
    Nydelige småtasser som skal flytte og ordne, kjenner det VELDIG godt igjen!

    Første gang jeg er her inne! Blir spennende å titte litt rundt.

    Hilsen fra Stine

    SvarSlett
  8. Sååå fin den var på! Herlig med sånne hjemmelagde ting altså :) Gøy hun interesserer seg for interiør da :))
    Ha en fin ukesstart!
    Klem fra Ena

    SvarSlett
  9. Den buksedressen var bare helt nydelig!!!!! Og den lille frøkna så jo ikke noe mindre nydelig ut hun heller! =)
    Ha ei finfin uke!

    Klem Carina

    SvarSlett
  10. Såååå skjønn altså! Og jeg dåner av de klærna dine!!!!! MÅ jo bare få bestilt meg ei bukse til litenbror, trenger ikke være seler -gjør det enkelt og fargerikt, HVIS DU HAR TID OG LYST!
    Du har kanskje fortsatt mailadr. mi?
    Klem
    Lise

    SvarSlett
  11. Herlig innlegg!
    Så søt lille prinsessa er, da!
    Buksedressen passet jo perfekt!!!:)

    Og noen fargerike, fine bokser hun har fått på rommet sitt!!

    SvarSlett
  12. Så fina tittskåp! Nu blev jag påmind om att jag har en liggandes här hemma som jag glömt, tack för inspirationen!

    Gillar verkligen din blogg! :)

    SvarSlett
  13. Såå fine de boksene/skapene ble! og fin fin tapet! jeg elsker den tapeten du har på veggen og har en rull selv som jeg har planer om å få opp her og der...
    og jeg har også to små som liker å ommøblere..de er nå søte!!
    Og jammen er jeg glad jeg oppdaget bloggen din i dag! Her likte jeg meg godt, så jeg skal nok følge med videre ja!

    hilde

    SvarSlett
  14. Buksen ble kjempe fin, skulle ønsk jeh kunne sydd en slik.

    Klem Annfrid

    SvarSlett
  15. Hi hi, så skjønne klatremus med hala:),
    minsten her er ennå på krypestadiet, kjenne eg glede meg ikkje til ommøbleringå;).

    Boksane va knalltøffe, kule tapet inni.

    Klem Hilde

    SvarSlett
  16. Morsomt innlegg og herlige bilder av jenta di! Jeg husker godt den klatreperioden, på "godt og vondt/litt masete". Jeg hadde ikke barnehageplass til gutten på 1,5år da jentungen kom, og med han høyt og lavt så ammet jeg stort sett stående eller gående.....

    Buksa blei enda flottere på!

    Og titteboksene, ikke minst! Jeg har to stk slike som venter på at mor synes det er forsvarlig å male igjen og er nå pakket vekk i håp om å få det litt mer ryddig når leiligheten etterhvert skal selges.

    SvarSlett
  17. hihi - så morsomt! Ja, det er en aktiv alder det der.. Har en liten på 7 mnd, og kjenner jeg begynner å grue meg til å pakke vekk pyntesaker.. I alle fall hvis han er lik på storebror - han gikk for å kaste ting i gulvet ;)

    ha en finfin mandag!
    klem

    SvarSlett
  18. Så fiiiine de kassene ble, du er som en tryllestav du altså! Eller, kanskje mer at du HAR en tryllestav, mindre creepy slik... :P

    SvarSlett
  19. Den buksedressen er kjempefin! Og klatremus har vi også, kan ikke ha noe i vinduskarmene jeg. Så det får bare bli litt nakent og stusselig til interessen går over - en gang? :-)

    SvarSlett
  20. Nydelige bilder! Og for en flott bukse :) Gøy med ting som ikke er så avansert, men blir fantastisk resultat! Flinka!

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren du legger igjen. Den verdsettes høyt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails