tirsdag 11. desember 2012

Amaryllis og stjerner

Det har kommet en amaryllis i hus.
Jeg har ikke flust med potteskjulere,
så da måtte jeg bare lage en selv.
Det er ikke mer som skal til enn litt matpapir og tråd.
En bør kanskje ha noe vanntett under matpapiret også.



 Den grå stjerna brettet jeg forresten av gavebånd fra Ikea.
Funket det også gitt,
men burde nok vært mønster på begge sidene for et optimalt resultat ;)

Nå gjenstår det bare å se hvor lenge denne planten lever her inne.
Statistikken er ikke på blomsten sin side,
for å si det sånn.... 
 

10 kommentarer:

  1. Ble jo flott potteskjuler det :-)
    Jeg kjøpte avskårne amarylliser til en forandring, men ser at de holder ikke til julen.
    De stjernene er så flotte!
    Hører rykter om at de har ferdige strimler på Søstrene Grene.
    Får ta meg en tur innom en dag.
    Ha en flott dag videre :-)
    Klem

    SvarSlett
  2. Kjempefint med slike hjemmelagde potteskjulere:))
    Og så fine stjerner:)

    Her lever svibelløkene lenge, men det springer ikke ut noen blomst:))
    De får nemlig ikke vann, og det er fordi jeg ikke tåler disse juleblomstene, så med en gang de spirer må de ut!! hehehe:))

    Ha en fin fin kveld!

    SvarSlett
  3. stjerna var jo kjempefin!:) å potteskjuleren og:) enkelt å lurt! den trenger egentlig ikke noe vanntett under heller, bare ett par dråper nå viss du vil åså kansje ett par når den blomstere! får den for mye blir bare stilken så usannsynlig lang ser du!
    tvitvi:)
    june

    SvarSlett
  4. Jeg har lagd pottesjuler til svibel av gamle hermetikkbokser, matpapir og hyssing! Kjempefint og bra for miljøet med gjenbruk;)

    SvarSlett
  5. SÅ flink du er til å brette stjerner... sånt har jeg ikke tålmodighet til :)

    Ang dette med kommentering hos meg, det skal ikke poppe opp nye vinduer, jeg har prøvd på 3 maskiner her hjemme og det popper ikke opp noe altså... Håper ikke du har fått virus...

    ønsker deg en fin kveld,
    klem

    SvarSlett
  6. Kjempe-koselig ! Enkelt er ofte finest og best :))

    KLEM KLEM
    anette

    SvarSlett
  7. Hm, dette var veldig fint, enkelt:) likte tråden så utrolig godt, kan jeg spørre hvor du har kjøpt den?

    SvarSlett
  8. Hei! Så fint det ble! I like! Liker at det funker å lage stjerner av gavebånd også, det skal jeg prøve om det blir tid. For jeg har heller ikke hatt tid til noe særlig blogglesing i det siste. Men nå stjeler jeg meg til litt tid på jobb, hihi ;)
    Du har det fint som alltid, og jeg ønsker blomsten lykke til :-D

    Klemmer!

    SvarSlett
  9. Ja, jeg er rimelig fornøyd med stjerneskåla selv;) Også var den billig -30% rabatt på Kremmerhuset:)

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren du legger igjen. Den verdsettes høyt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails