søndag 17. oktober 2010

Velkommen inn i stugu...

...Føler vel snart at jeg har lagt ut hele huset på nett.
 Ingen som trenger å komme på besøk her lenger for å se hvordan det ser ut!  
Ja ja, jeg liker vel bedre å gå på besøk så det passer jo fint...tjihi!


(At jeg angrer på sofaen og vil bytte den ut etter to år trenger vi ikke nevne...)
 
Helga har forøvrig gått med til besøk, jobbing i kjelleren, vasking, rydding, omrokkering på pyntegjenstander og mer besøk....
...og et stk kamera rett i gulvet....Resultat: Jeg trenger ny linse!
Noen anbefalinger til Nikon?

Takk til Mamma og Pappa som har hjulpet MASSE!

Ha en fin søndagskveld!

(Jeg har nettopp komt hjem fra kino. Nokas anbefales til de som lurte ;)
Nå er det spilling på menyen.)

13 kommentarer:

  1. Syns det e gysla kjekt å kikka i det flotta hjemmet ditt eg snuppa :o)

    Og sen kule strekkoden du viste i forrige innlegg da! Me like!

    Kosa deg med spillekveld, og ha ei fortreffelig nye veka :o)

    SvarSlett
  2. Tusen takk for koselig kommentar på bloggen min :)! Så fint dere har det, og sofaen er jo av den typen som lett vinner seg med noen kule puter. Vi har også Norm 69 hjemme. Elsker den lampa! Ha en fin uke :)

    SvarSlett
  3. Flott dere har det, så kipt med kameraet da.. Jeg har Nikon D90 og favoritt objektivet er 50mm f/ 1.4. Har flere objektiv men dette er mest brukt...

    Ønsker deg en fin fin uke. Klem

    SvarSlett
  4. Så gøy blogg du har! Må legge meg til som følger:) Forfriskende farger og lekenhet. Stilig!
    Så kjedelig å miste kamera i bakken. Ergerlig. Som å bulke bilen...
    Ha en strålende uke!

    SvarSlett
  5. Kjempeflott hjemme hos deg - elsker lampen over bordet! Du har et hjem man gjerne vil besøke uansett :) Veldig glad i lameller - ikke ofte man ser egentlig! Vi hadde det i vår leilighet som vi eide før huset - vinduene var 2,5 meter høye og takhøyden var på 5 meter. *sukk* Savner den gitt :) Nattaklem

    SvarSlett
  6. Tihi, det var jammen godt å hørra ska eg sei deg ;o)

    SvarSlett
  7. fin stue.... Alle har vi vel angra på innkjøp til heimen. Du kan vel selge sofaene dine? Eller?
    Ha ei super uke:-)
    Klem fra Trine.-)

    SvarSlett
  8. Så fin stue!:)
    Er morsomt det der med å legge huset sitt ut på nett. Har hatt en del folk på besøk som sier "Ja, dette har vi jo allerede sett":)

    Kjedelig med kameraet da...(
    Jeg har ikke Nikon, så kan nok ikke komme med et konkret tips der. Men jeg er utrolig godt fornøyd med mitt 50 mm. 1.8 objektiv til Canon. Vet at Nikon har et tilsvarende:)

    Ha en fin dag!
    Klem:)

    SvarSlett
  9. Hei på dæi!
    Så fin stue du har! Likte teppet kjempegodt. Kan æi spørre kor det e kjøpt hænne?
    Huff så utrulig kjipt med kameraet da! Æi mista også mitt i gulet en gang og d gikk også blitzen til dundas. Kjedelig når sånt skjer.
    Håpe du får en fin dag videre.
    Klæm

    SvarSlett
  10. Takk for at du gjorde meg oppmerksom på at jeg var feil innlogget:)
    Holder på å lage en blogg for en nabo. Ikke mer spennende enn det:)
    Ser det fort blir litt kluss når jeg har flere blogger på samme google kontoen... Får finne en måte å løse det på:)

    Litt mer om objektivet jeg snakket om:)
    Etter at jeg kjøpte dette i vinter, har jeg ikke brukt annet.
    Det er et mer lyssterkt objektiv enn standard-objektivet som fulgte med kameraet dersom du kjøpte en pakke.
    Det betyr at du kan ta bedre bilder når lyset ikke er så bra.
    Dette er ikke et zoom objektiv, så du må flytte deg litt mer:)
    Veldig bra til portrettbilder!
    For Canon koster dette objketivet rundt 1000 kr. Så du får veldig mye for pengene! Om jeg ikke tar helt feil så er tilsvarende objektiv noe dyrere for Nikon, men tror ikke at det er avskrekkende.
    Anbefaler deg en tur innom Stavanger Foto, som ligger like nedenfor svømmehallen i sentrum. Der har de god peiling!:)

    SvarSlett
  11. Ja, lei studio! Det er kjempegøy! Vi kommer også til å ta julekortbildene der!
    Men drøyer det litt til:)
    På min ønskeliste står både makroobjektiv, vidvinkel og et zoomobjektiv.
    Men siden lommeboka ikke er helt klar for slike storinnrykk er 50 mm. objektivet et veldig godt alternativ:)
    Jeg har ekstern blits og bruker den omtrent alltid på innebilder.
    Den er god å ha!:)

    Mens du venter på en slik, kan du forsøke å stille opp isoverdien på kameraet. Da blir bildene bedre når lyset er dårlig.
    Pass bare på å stille den ned igjen når du er ferdig:)
    Dette gjelder riktignok dersom du bruker kameraet på manuelle instillinger. Bruker du det på auto, trenger du ikke å bry deg om iso verdier:)

    SvarSlett
  12. rart det der med å legge ut heimen til offentlig skue. :)
    fin stue du har da - står i stil til resten.
    men mangler du ikke en centerpiece over sofaen? :)
    tok noen år før vi fikk opp noe vi også
    nå har jeg jo faktisk egenprodusert foto! :)

    de derre fotolinsene tåler jo ingenting!
    har vært litt uheldig i jobben, jeg også. kjedelige greier!

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren du legger igjen. Den verdsettes høyt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails