søndag 19. oktober 2014

Stolgalskap.

Før jeg bestemte meg for å gå for nye stoler fra Hay til stua 
var jeg innom mange andre alternativ.
For eksempel stod stolen under høyt på lista.
Eller det er vel mer en benk….
Billig var den også.
Jeg mener 155.459,00 kr pluss moms og frakt ikke er så værst 
når stolen benken er skikkelig skikkelig fin og forseggjort. 
Det tar jo faktisk en god del tid og krefter for å finne en så fin trestamme,
og de kilene da…de tar helt pusten fra meg.


Men så kom stikket. Akkurat i det jeg skulle klikke dette utrolig flotte møbelet hjem,
så jeg det. Som lyn fra klar himmel stod det: Trestammen medfølger IKKE!
Da synes til og med jeg det var drøyt med ca 156.000 for denne.
de kunne nøyd seg med 120.000 da, og siden vi ikke har noe stort tre i hagen,
måtte jeg slå det fra meg. Ikke har jeg så stort talent i å lage fine kiler heller.

Jeg ble så utrolig skuffet. Som en kniv som ble vridd ti ganger rundt i hjertet.
Men så scrollet jeg meg videre og hva fikk jeg se?


Kilde: droog

Enda en perle av en stol.
Bare 28.000 kr, så en myyye hyggeligere pris på denne.
Helt til jeg så…det gamle leopardpleddet til bestemor.
Forferdet over at de kunne bruke et så nydelig pledd i en stol og kalle det rag chair (fillestol),
nektet jeg å klikke dette møbelet hjem.
Ja jeg ble like forferdet som han som sitter i stolen. 
(han fikk sikkert akkurat høre fra kona hva prisen på de nyinnkjøpte stolene var. )

Ikke all design som er fin eller anvendelig design spør du meg.
Men Droog har noe kult da.
Kunne forresten tenkt med innom "hotellet" deres i Amsterdam.

Vel til vi ses neste gang så skal jeg finne meg en trestamme til å balansere på
(og en ny fin singlet)


Tudeliduu!

I'm not making an effort to translate. 
Cause it's just nonsense
Try Google ;)

2 kommentarer:

  1. Sånn egentlig tror jeg du har gjort et godt valg - til slutt. ;)

    SvarSlett
  2. He, he, denne var festlig!
    Var det stolgalskap eller stormannsgalskap dette med et stort tre til over 150.000?

    Synes du har gjort et godt valg med dine stoler!

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren du legger igjen. Den verdsettes høyt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails