mandag 24. november 2014

Strikk noe varmt til de som trenger det.

Jeg er ikke noe særlig til å strikke.
Når jeg vil ha noe strikket, 
ringer jeg mamma og forklarer hva jeg vil ha, 
eller sender et bilde av noe lignende.
Dette er også tilfellet denne gangen.
Ny lue og mariusgenser til å holde jenta mi god og varm.



Nå er jeg så heldig at jeg kan få mamma til å strikke for meg.
Jeg er også så heldig at jeg har alt jeg trenger.
Jeg har et hjem, jeg har varme klær, 
jeg og mannen min har en jobb som gir oss
penger nok til det familien vår trenger.


Det er det ikke alle som har,
og om du er sånn som mamma som liker å ha noe å strikke på,
kan du gjøre en forskjell for noen der ute.
Du kan strikke noe varmt til de som trenger det.
Fattighuset Oslo setter stor pris på ullsokker, 
votter og andre plagg som varmer på en kald vinterdag.
Man kan velge litt selv hva man ønsker å bidra med, 
så lenge det er noe som varmer. 

Alle bidrag kan sendes inn til: 

Fattighuset 39 
0190 Oslo 

Og dersom det ikke er krav til utseende,
men bare til om det kan holde noen varm,
er det gjerne håp for meg også. ;)
Kjekt om du vil være med å bidra!


1 kommentar:

  1. Så fine ting til lillejenta ♡
    Vi har ingen i familien som strikker desverre... kanskje jeg må lære meg det selv:)
    MEN, vi har masse ull likevel, så vi fryser ikke - i motsetning til mange andre... tenker så masse på de nå når vi går inn i den kalde, mørke tiden!
    Og jeg er sikker på at vi har både ull, boblejakker og annet varmt, som kan gis bort - takk for påminnelsen, vi trenger slike innimellom:)

    Ha en fin fin dag ♡

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren du legger igjen. Den verdsettes høyt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails