tirsdag 4. mai 2010

Tips og triks spalten!

Kanskje ikke fullt så gode tips og triks som på Radioresepsjonen ;) men her er iallefall et lite tips fra FargeBarn hjemmet!

En liten vegg på kjøkkenet ved gjennomgang fra vaskerom og gang. Oppslagstavle og nøkkelskap var greie ting å ha på en så liten vegg. Lett tilgjengelig når en er i farten.

For å sleppe å fly til butikken hver dag for å handle noe vi mangler eller trenger, har jeg prøvd å lage en ukesplan. Dette for å lettere huske hva som står på tapetet om dagene, for å lage en middagsplan for en lettere hverdag, så sparer man jo samtidig litt penger ved sjeldnere handling. Samtidig kan en skrive ned hva man mangler og hva man trenger til neste handletur. Prøver å begrense mathandlingen til en gang i uka, men det er ikke alltid det går. Om man har en slik plan er iallefall sjangsen større for at man kan klare det! ;)

Ikke så mye på handlelista der gitt!

Oppslagstavler får en flere plasser, men denne kommer fra Ikea.
 Har skrevet med en blå tusj som ikke går så lett av. Middagen er skrevet med en rød tusj som lett kan viskes ut. På den måten slipper jeg å tegne opp ny plan, men bare viske ut det som trenger å forandres. ;)

Ellers kan en henge opp akkurat det en vil. Vi har litt forskjellig. Tegninger av Storebror, ultralydbilde av vesla og bosstømmingkalender...som en ser blir flittig brukt...eh. Trodde vi var i Mars jeg!

Noe av det jeg sliter mest med er å finne ut hva vi skal ha til middag. Står det på planen er det ikke noe å lure på, og jeg slipper å gruble meg grønn på noe jeg ikke liker å gruble på! ;)
Men jeg må jo fremdeles komme på middagsretter når jeg lager planen. Så nå er min utfordring til dere...

Legg igjen en kommentar med en lett og god rett dere liker å ha til middag. Hjelp en frustrert kvinne med å komme på flere middager fremover!

Tusen takk

3 kommentarer:

  1. Veldig god idè! Komme nok te å kopiera det i vårt nye hus.

    Hvis du vil laga rask og god middag, prøv kyllingfilet i bitar med tikka masalasaus, pitabrød, salat, mais og løk. Det e enkelt og veldig godt! Sønnen min på 1 år elske det.
    Ellers kan du prøva denna oppskriftå:
    http://sebastianogmeg.blogspot.com/2009/11/pa-menyen.html

    Håpe noe falle i smak! :-)

    SvarSlett
  2. Pølsegrateng: kutt pølser i biter,kok pasta og legg sammen med pølsene.Kok opp hvit saus(kan være toro sin også), Visp inn 3 egg og hell over pølsene og pasta.Strø ost eller kavring over.(evt krydder man ønsker) I ovn på 175 grader i 45 min.Barna elsker gratenger!

    SvarSlett
  3. Ja tror det er lurt å prøve å planlegge mat handleturene sine litt. selv er jeg veldig dårlig på det... Men gjør et forsøk i ny og ne.. hihi..

    I går laget jeg kålruletter -herlig måltid!! -hurra for husmannskost!

    Ha en herlig dag. Klem

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren du legger igjen. Den verdsettes høyt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails