onsdag 23. mai 2012

Glass, reklame og sånn....

Heisann!
En liten stund siden sist her.
Travelt for tiden, så jeg har ikke rukket å skru på 
pc'en engang i løpet av siste dagene.
Prøver også å nyte det fine været vi har hatt i det siste,
selv om jeg av og til går på kjøla for å kjøle meg ned. ;)


Vel frokost har jeg alltid tid til da jeg blir dårlig dersom jeg hopper over den.
Jeg har også vært så heldig å få sponset noen nye glass.
Disse er fra serien Grand Cru som jeg fått fra Rosendahl Copenhagen.
Vi har noen glass som er klare, og ikke turkise fra før.
Vi er imidlertid snart tomme for disse da det er en del som
har blitt mistet på gulvet opp igjennom årene.
Vel, de turkise er vel så fine synes jeg, og jeg kommer nok til å kjøpe meg flere av de.





Jeg har tidligere nevnt at jeg prøver så godt jeg kan
å være klar og tydelig på når det er noe jeg har fått sponset.
Samtidig er det ikke alle forespørsler jeg sier ja til.
Jeg blogger hovedsaklig om interiør, barneklær, og litt om barn og hverdagsliv.
Da prøver jeg også å holde meg innen dette når det kommer til hva jeg evt. reklamerer for.
Jeg ville heller ikke reklamert for noe jeg ikke kan gå god for selv.
Rosendahl sine produkter, vet jeg er gode, for de hadde jeg en del av fra før.






Det er ikke bra om jeg lar være å skrive noe om hvordan jeg har fått produkter,
dersom de er sponset, og jeg da skriver litt om produktene og legger ved link.
Jeg liker ikke skjult reklame, og det er heller ikke lov.
Selv ikke via blogg.
Forbrukerombudet vil stanse skjult reklame på blogger,
og vil at all reklame skal fremstå tydelig som reklame.
Sponsede produkter og betaling er nok mest utbredt blandt rosabloggere,
men det er på full innmarsj hos f.eks. interiørbloggere også.
Jeg tror det bare vil bli mer av sponsede innlegg,
og jeg mener det er viktig at man er obs på at man har et ansvar her.
Det er ikke like enkelt alltid, spesielt i gråsoner der en kan ha betalt for produktene,
men en får kjøpe til rabatterte priser, men jeg prøver så godt jeg kan.

Hva er dine tanker rundt reklame og sponsede innlegg på blogger?


9 kommentarer:

  1. Heia!
    Fine glass dette her, og nå vil jeg og ha egg!
    Jeg er enig m deg ang sponsing, er blitt veldig tydelig på sponsning etter at jeg fant ut at det ikke er lov med skjult reklame. I starten var jo dette nytt for meg, men jeg skriver det hvis det er sponset. Har man fått rabatt kan man jo evt skrive det?
    Ha en fin kveld i varmen, jeg sliter litt sjøl, men herlig og ;)

    SvarSlett
  2. Jeg synes det er veldig viktig å merke innleggene med reklame/sponsing hvis det er det som er tilfelle, sånn at det ikke er noen tvil blant lesere. Det verste jeg vet er når man ser at det lyser igjennom reklame og så står det ikke at det er reklame eller at man har fått sponset produktet.
    Vi interiørbloggere har vel blitt ganske så populære blant ulike leverandører når det gjelder markedsføring av produkter, vi er jo på lik linje med rosabloggerne:) Og vi har jo ganske så stor påvirkningskraft også vil jeg si, så da er det viktig å ha alt på det rene mener jeg:)
    Selv merker jeg alltid giveaway-innleggene mine med at produktet er sponset.

    Deilig vær da, måtte det vare lenge lenge;)
    Fin kveld til deg!
    Klem E

    SvarSlett
  3. oi, så fine glassene var i turkis, har de selv i blank, men ble liksom litt ekstra lekker i turiks :D

    SvarSlett
  4. Så flotte glass!!
    Gøy og bli litt sponset, jeg syns det er helt greit:)
    Men som du sier, det er viktig og følge spillereglene, og å opplyse om at man er sponset er viktig:)

    Ha en fin fin kveld!!

    SvarSlett
  5. Heldige dæ som får sponset saker og ting:) Har ingenting i mot innlegg med "reklame" for produkter! Det e jo det det dreie sæ om dette. Bli fristet og inspirert:) De må GJERNE sponse mæ! skal blogge i massevis:)))ha en fin kveld

    SvarSlett
  6. Jeg skal være ærlig å si at jeg ikke er så begeistret for FOR mye reklamering i blogger.. Hos noen tar det jo helt over, og bloggen som tidligere var personlig og bra, snur helt fokus.
    Har selv blitt tilbudt ulike produkter mot reklamering, men har alltid sagt nei. Klart det er fristende, men jeg har vært superlojal mot at det skal være et reklamefritt sted. Hvis jeg skulle takket ja til sponsede produkter måtte jeg gått god for produktene og det måtte ha blitt som en naturlig del av et vanlig innlegg.

    Med dette sagt så synes jeg ikke du reklamerer i for stor grad, for min del:)

    SvarSlett
  7. Stas å bli sponsa, men jeg vil ikke reklamere for hva som helst. Det er som du skriver, viktig å kunne gå god for noe, ikke bare få betalt. Jeg synes forsåvidt de bloggene jeg besøker som har fått sponsa noe, er flinke til å tydeliggjøre dette.

    SvarSlett
  8. Det er kjekt å se innom en blogg som din, variert blogginnhold og ikke stappfult av reklame og sponsede innlegg..
    Har ikke noe i mot slike innlegg, men det kan bli for mye..
    Hadde en favoritt blogg tidligere , som nå har blitt det stikk motsatte pga daglige reklamer, gi bort osv...

    SvarSlett
  9. Jeg har mottatt noen tilbud, noen har jeg sagt ja til og andre har jeg sagt nei til. Rosendahl-produkter har jeg skrevet om også, og det er fordi jeg har masse fra dem fra før og liker produktene deres. Jeg skriver tydelig at produktene er gitt til meg. Når det gjelder ting jeg sier nei til, så er det fordi jeg ikke har den stilen som de produktene er i, eller fordi det er litt "masseutgivelser" av aktuelle produkt. Det er nemlig gøy å bli spurt, men ikke så gjevt når det flommer over av blogger som har fått det samme.

    Jeg synes noen bloggere skriver for mye om sponsede produkter. De har mistet særpreget jeg falt for i starten. Jeg blir rett og slett lei av å lese det ørtende innlegget om en ting som ørten andre bloggere har skrevet om tidligere. Og når jeg blir lei av slikt hos andre, vil jeg ikke gå i samme fella selv. Derfor prøver jeg å ikke ha for mye slikt. Selv om jeg selvfølgelig blir fristet til å få gratis produkter, er det noe med å beholde integriteten min.

    Interessant at du kom med dette innlegget nå, for dette har jeg faktisk tenkt på en stund. Produsenter har skjønt at det er veldig lurt å sponse bloggere, det gir jo masse gratis reklame, men vi må passe på at ikke bloggesfæren blir en eneste stor reklamebrosjyre.

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren du legger igjen. Den verdsettes høyt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails