søndag 6. mai 2012

Gjøre klart....

...til litla kommer.
Har tatt opp babyklær etter Vesla som nå er 2 år.
Prøver å sortere litt og finne ut hva jeg allerede har, og hva jeg trenger nytt.
Jeg merker jeg er svak for noen av
barneklærne fra Hummel.
Du finner mange fine barneklær fra dette merket,
 og andre merker hos Sam og Sofie.


Dette hadde jeg fra før. Godt brukt.

Bildene under her er nye plagg kjøpt hos Sam og Sofie.
Hummel Twinkledrakt fra Hummel
og Body med melkekartongtrykk fra Ugly Childrens Clothing. 


Selv om klærne fra Hummel ofte er litt sporty og tøffe, liker jeg også mer romantiske og søte plagg.
Det må ikke være enten eller.
Som foreksempel denne nydelige heldrakten fra
Nydelig!



Jeg synes det er greit å sortere klærne i blanke plastbokser.
Da ser en lettere hva en har.
Jeg sorterer som regel etter størrelse.
Så nå er det kun de aller minste klærne som får komme ut i lyset.


Hva med deg?
Har du noen favoritter innen barneklær og
sorterer du klærne, eller gir du de vekk/selger de etterhvert?

13 kommentarer:

  1. Herlige klær! Lurt med slike plastikkbokser, her vokser lillebror i rekordfart, så vi har vært innom de fleste boksene allerede ;)

    Lykke til med lille jenta som kommer :)

    SvarSlett
  2. Jeg tar vare på, men sorterer ikke like fint og nøye som deg!
    Jeg tar egentlig vare på aaaltfor mye, det er lettere å gi bort en stund etter at barna som små har vokst fra det.. Vet ikke hvorfor. Men mange av babyklærne til mine 2 har jeg ikke klart å gi fra meg før etter et par år etter, og da kun noe av det.

    Liker Hummel, og spesielt FUB.

    SvarSlett
  3. Jeg og gjør som deg og har dem i gjennomsiktige bokser med en str i hver. Jeg sliter like mye som Whitebite med å gi det bort. Men samtidig vet jeg at vi nesten helt sikkert ikke skal ha flere barn så jeg kunne jo kvittet meg med det meste...
    C

    SvarSlett
  4. Eg har som deg og InaPina lagra klær i gjennomsiktige plastikkbokser. Trur ikkje at eg har vore like flink med å velja ut dei finaste, og har nok teke vare på altfor mykje. Tenkte snart at eg skulle ta ein kikk til neste unge kjem. Må nok innrømme at det hadde vore litt kjekt å vite kjønnet, no som eg ser det fine du har funne fram til litla di...

    SvarSlett
  5. Jeg var egentlig veldig kvik, pakkede næsten det hele ned og satte til salg, men da der så kom en for at hentede det, fik jeg en temmelig stor klump i halsen. Hummel er fin men favorit mærket herhjemme må være småfolk, syntes det passer så fint til det jeg syr selv.

    SvarSlett
  6. Gratulerer så mye med den lille i magen! Fantastisk! Her drømmer jeg om flere barn også ;) Du tusen takk for så gode ord du la igjen hos meg. Uff ja det er super viktig det du nevner. En er virkelig ens verste dommer :/
    Og å lage innlegg for meg selv er jo egentlig det jeg alltid har hatt fokus på. Men så har jeg klart å miste det i det siste. Takk for påminnelse
    n, nå skal jeg "ta bloggen min tilbake" å baaare kose meg. Hihi ;) Håper du har en deilig søndag. Og godt å lese innleggene dine nedover her. Digger deg og bloggen din.

    Klem Mumsi

    SvarSlett
  7. Åhh den hummel snekkerbuksa var knall fin :) her sorteres det etter storesøster og plasseres i esker til lillesøster passer klærne. Klær etter lillesøster sendes videre til en venninne med mindre jenter. Gjenbruk så det holder :) og noe går selvfølgelig rett i søpla, men klær som betyr litt blir gjemt unna. Ser du og skal til Mat Helen, blir kjekt å hilse på igjen :) ha en fin kveld, klem klem

    SvarSlett
  8. lovely to see more in pink. I have 2 little boys and we have so much in blue :) Happy new week!

    SvarSlett
  9. Søtt tøy!
    Jeg liker mye forskjellig, når de er bittesmå liker jeg lyse farger, og ellers variert.
    De kler jo ulike ting også syns jeg, selv om de er bittesmå.
    Så kos m jente :)

    SvarSlett
  10. Hei hei! Cathrine holm finner du på ebay, eple og qxl.no. Lykke til vennen:)
    Ja helt riktig. vi var på Hjelp han pusser opp:)

    SvarSlett
  11. Molo og Mini a ture er de største favorittene her, men Hummel har også vært mye i bruk :)

    Her både selges det, gis bort og tas vare på.

    SvarSlett
  12. Så mange flotte barneklær. Likte godt den bodyen fra ugly childrens clothing. Kjekt å se igjenom før lillejenta kommer, tenker jeg. Er det lenge til?

    Jeg har ikke tatt vare på så mye. Mest babyklær fra de var helt små, og det som er hjemmestrikket.

    Ønsker deg en fin kveld
    Klem Tonje

    SvarSlett
  13. Forhåpentligvis er vi ferdige med barneproduksjonen, så det meste av barneklærne er gått i arv til andre eller gitt bort til den lokale bruktbutikken. Jeg har tatt vare på noen plagg, av nostalgiske grunner. :-) Jeg har ikke prioritert å kjøpe dyre merkeklær til baby, men heller kjøpe litt dyrere klær når de har begynt å krabbe og gå og virkelig begynner å slite klær. Har brukt litt fra Småfolk og Katvig...liker litt sånn retro jeg da!!

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren du legger igjen. Den verdsettes høyt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails