onsdag 16. mai 2012

Hipp hipp....

..og hoppsann!
Der kom 17. mai like fort på i år som året før.
Vi er omtrent like klare for 17. mai som i fjor.
Jeg må vel komme meg ut å handle inn
presenninger, polvotter og pelsluer.
For ikke å glemmme det jeg mangler til 17. mai-antrekket til barna...les: strømpebukse og diverse.
Ved inngangen har jeg pyntet med visne blomster
og et hav av brukte bleier, så det er iallefall i boks!


Kilde: Fargeba...eh Din Mat

Pavlova og Cake Pops er noe jeg kunne hatt klart.
Eller....
Jeg er flau av å innrømme at jeg har mest lyst å holde meg hjemme i morgen.
Lage et provisorisk 17. mai-tog i stua for barna.
Jeg kan ta ansvaret for musikken ved å gå først i toget
og spille "korpsmusikk" på gitaren.
Tjoho!
Nei, det blir vel en tradisjonell feiring på oss  i år også.
Gå i barnetog før fuglene fiser, fryse, spise is og pølser, høre taler
og få ungene til å delta
i 17. mai-leker med eller uten potet.

Sol og varme er ikke trasdisjon, så det kan vi ikke ha noe av!

Har dere alt klart til i morgen?
Klart eller ikke, så ønsker jeg dere en
riktig god 17. mai i morgen!

12 kommentarer:

  1. Å! Akkurat et slikt innlegg jeg trengde å lese nå!
    Jeg vil helst bare avlyse hele 17. mai...
    Kunne tenkt meg å ligge i senga hele dagen og spise godteri og se tv!

    Her ser ikke huset ut. Balkongflagget vi skulle kjøpe, er visst fortsatt ikke kjøpt. Minstemann har ikke fått hårklippen han behøver. Maten jeg skulle lage er så absolutt ikke laget. (Og kommer ikke til å bli det heller...)
    Og ungene sine skjorter kommer definitivt ikke til å bli strøket!
    Jeg har uanstt ingenting som passer lenger...!
    Går det ann å gå med joggebukse på 17. mai?

    Det får bli barnetog, pølser og is. Og et løfte om å gjøre det bedre neste år! Når jeg ikke er høygravid, trøtt og full av hormoner!:)

    Lykke til til oss begge! Måtte dagen bli bedre enn fryktet;)
    Klem!

    SvarSlett
  2. hehe, godt å se at vi er flere som er avslappet, her stresser vi hvertfall ikke! Maskinen vasket nettopp jentenes festdrakter, jeg strøk skjortene, lillebror går nok bare i ull som alltid og jeg har planer om å kle meg etter været (som blir kaldt og vått).

    SvarSlett
  3. ahh Så bra at det er fler enn meg som ble overasket over at det allerede er 17 mai... :) Min plan er å dra på besøk i morgen, for å forsikre meg om at ingen kommer HIT. Ikke så veldig fest pyntet akkurat... Men til NESTE år da... ;) HIPP HIPP og til lykke med morgendagen!

    -synnøve-

    SvarSlett
  4. Mmmm, så mye godt!! Vi har ikke stresset veldig her heller, da vi snart har eksamen. Men sjokoladekake har det blitt ;)
    Kos deg i morgen :D

    SvarSlett
  5. Ahh...det var godt å lese..;) Du (og jeg)er nok ikke alene om å føle det slik i dag. Dagen i morgen kommer, og går...ungene får pølser og is, og får det helt sikket kjempe fint, til tross for dårlig vær! Ha en fin 17 mai :)

    SvarSlett
  6. god 17. mai da! Siste greie hos oss va bunadsko til dattera! Ho nektet å gå med de hu hadde fått og nå har ho fått mine med såler og ekstra sokker blir det nok bra! Flaks at loppedronninga har 3 par! 2 par fra loppis å bytte på.. :)

    SvarSlett
  7. Ha en fin 17 mai dere og :-)
    Ble akkurat ferdig med klærne til i morgen.
    Skulle selv ønske at vi kunne feiret det i stua,
    ikke mye fristende å gå i tog i dette drittværet.
    Jaja, det går vel på et vis :-)
    Klem

    SvarSlett
  8. Haha, du e no fine! Me har pynta like fint forstår eg, med unntak av bleiene... Me får med oss barnetoget og trekk oss så tilbake og koser oss i heimen med pølser, is, fenalår, kaker og blå & raude bær med krem og vaniljesaus. Og var ikkje bunaden trong når eg tok den på så tenker eg at den er som malt på i morgon kveld. Hurra!

    SvarSlett
  9. Ønsker deg og dine en riktig god 17.mai! Ha en flotters dag!!! klem

    SvarSlett
  10. Hihi, du er god, du! Jeg kan tenke meg dere har en mindre fredfull dag, men at det blir desto bedre å legge beina høyt når kvelden synker inn.

    Gratulerer så masse med dagen okke som!

    SvarSlett
  11. I just made a blog post abour my favourite Norwegian interior design blogs and borrowed a photo with link to your site. Hope its OK with you. If not, please let me know. Have a nice 17 may day! :)

    SvarSlett
  12. Hihi, du e fine:),
    det ble en vel forblåst 17 mai på oss denne gang;),
    håper dere hadde en fin feiring:).
    Ps: sitter gjerne på til bloggtreffet:), gleder meg allerede:).

    Fin kveld videre:).

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren du legger igjen. Den verdsettes høyt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails