søndag 20. mai 2012

Søte saker...

Mamma har vært så snill å strikke
en bukse til den kommende jenta.
Synes den er veldig søt.
Kanskje et potensielt bidrag til hentesett?

Oppskriften er i Dalegarnheftet nr 226



Noe annet søtt er denne vaniljekaka.
Flere ville ha denne enkle oppskriften, så her kommer den:


Vaniljekake

250 gr smør - smeltes
1 l vaniljesaus
550 gr sukker
6 ts bakepulver
2 ts vaniljesukker
800 gr hvetemel

Bland alt oppi smøret og hell røren over i langpanne.
Dryss kanel og perlesukker oppå.

Stekes midt i ovnen på 175 grader i ca. 25 min.

Det kan vel knapt bli enklere...

Ha en fin søndag,
 med eller uten sukkersøte ting.

8 kommentarer:

  1. Næmmen, så søt bukse!
    Jeg skal jo bli tante i juli og har så lyst å strikke noe annet enn pledd, som er det eneste jeg kan, så da spørs det om jeg må kjøpe dette heftet og prøve meg på et plagg jeg og;) Takk for tips fine du!
    Klem E

    SvarSlett
  2. Ååå, så søt! Basser fint som hentesett ja! :) Og den kaka der - den MÅ prøves. Så både enkel og god ut. Yummi!

    SvarSlett
  3. For en skjønn bukse!! Kan tenke meg den blir herlig på en liten babykropp :).

    SvarSlett
  4. Nydelig sparkebukse!
    takk for oppskrift, den er allerede notert (liker enkle oppskrifter!)
    klem:)

    SvarSlett
  5. Den kaka blir nok ein farsott i bloggeland :) den skal eg også prøva.

    Nyter sola og god været!

    SvarSlett
  6. Veldig søt sparkebukse! Den kaka var virkelig noe for mannen min, han er tullete etter både vanilje og kanel!

    SvarSlett
  7. Så herlig sparkebukse :-)
    Ingenting er som strikkede babyklær :-)
    Og den kaken, den skal prøves ja!!
    Takk for oppskrift!!
    Ha en fin kveld

    SvarSlett
  8. Å, for ei søt strikkebukse! Kan tenke meg at den velse jenta kjem til å ta seg bra ut i den!
    Ha en fortsatt fin kveld!

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren du legger igjen. Den verdsettes høyt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails