torsdag 23. juni 2011

Etterlysning og hoppestopp.

Etterlysning:
Savner sol og varme på Jæren.
Kan den som lagt beslag på dette,
vennligst levere det snarest.
Jeg har tross alt ikke fått brukt dagsenga mi enda....

 


Her ser du mer av hvordan været er for tiden.
Ikke akkurat sommerfølelse.
Men, så lenge sola og varmen kommer til jeg har ferie, så skal jeg ikke klage ;)

Uansett....hva gjør en trampoline på vår plen?
Hvor kom den i fra?
Hva med hun som sa at vi iallefall IKKE skulle ha en trampoline
Sa hun kanskje ikke at en trampoline ikke kom på tale?
Sa hun kanskje ikke at hver en nabo har trampoline i hagen,
så av prinsipp skal ikke vi ha?

Litt praktisk tenking:
Hvor mange ganger må jeg hente med meg ungene
fra naboene og trampolinene deres?
Hvor gamle er barna før de ikke syns trampoline er stas lenger?
Vel, mannen i huset syns det er kjempestas...så kanskje aldri.
Hvor mange dager med mas blir det?

Ungene gir sikkert ikke opp med å mase før de er minst 10-12 år gamle.
Det blir MYE diskutering og masing.....
Hva om jeg gir etter, ja la oss si om tre-fire år.
Vel, da er det bedre å gi etter nå og spare meg for mye mas og grining....

Trampolinekjøp i helgen: sjekk!


Vel, nå tror du kanskje at følgene av dette ble en brukket arm på Storebror.
Der tar du skammelig feil.
Den brakk han for 5 uker siden.
I går fikk han endelig gipsen av.
Beskjed fra legen: Gjør hva du vil,
men IKKE hopp på trampolinen på minst 4 uker!
Vel...hva kan man si...for en festlig sommerferie dette kan bli.
(Hey....det rimte. Kanskje jeg skulle vurdere rim og regler i større grad her på bloggen...øh)

Jeg tror jeg heretter skal revurdere min praktiske tenking:
Trampoline og brukket arm...vel, en kan si hva en vil,
men særlig praktisk eller lurt kan en nok ikke skryte på seg at det er.

Så nå mangler vi ferieplaner som eksluderer trampoline for 4 uker...
Tjohei!

Ha en finfin dag, med eller uten hopping,
praktisk tenking og trampoline!

11 kommentarer:

  1. Ånei... hehe!! Må rekke litt på smilebånna også:) Håpeer de 4 ukene går fort å at sola kommer snart! Jeg har ikke hatt hastverk for sol og sommer, men på lørdag er terassen klar, så da skal jeg nokk bli litt utolmodig je også! Digger den senga!! Har to paller i gården som skal brukes til noe slikt! Tar imot inspirasjonen din :) Ha en fin dag i morgen- med eller uten sol :)

    SvarSlett
  2. Eg har ikkje lagt beslag på godveret...
    Kaldt og vindig her i kveld med påfølgenede laaaangt, varmt bad :o)

    Lykke te med 4 uker uten trampoline på guttungen ;o)

    SvarSlett
  3. Hehe...Greit resonnement det der! Og oj, det blir en utfordring å stagge trampolinehopping i fire uker, lykke til med det!:)Og takk for hilsen hos meg. Du har helt rett, teppet er fra Sebra og ikke Rice. Har rettet det med en gang, det var rett og slett en slurvefeil, takk! Ha en super helg!:)

    SvarSlett
  4. hehe! joda.. trapoline e nok ikke så dumt.. ungene blir aldri lei og de skade sæ jo forunderlig lite! dessuten e det fysisk fostring... og joda.. ser ikke så bra ut i hagen men pytt.. daybeden din så jo MYE bedre ut:) satse på sol i morra kanskje???

    SvarSlett
  5. He..he..du skriver så vanvittig morsom! Fikk meg en god latter før leggetid her ;)

    SvarSlett
  6. :-) Så flott for storebror å få gipsen av før sommeren setter inn for fullt. Ikke så praktisk med trampoline for dere nå nei, men helt uten diskusjoner hadde det vel ikke vært mulig å leve uansett ;-) Daybeden din så herlig ut! Håper du får god bruk for den i sommer! Klem

    SvarSlett
  7. Ja, vi trølnderne har ihvertfall ikke lagt beslag på sommerværet;)
    Kommer til du har ferie vettu:) Vi hadde faktisk ikke trampoline i hagen da barna var små, men kjøpte ei for å ha på hytta:) Må vel nevnes det ikike var så vanlig med trampoliner heller da, så pressset var ikke SÅ stort som det er nå:)
    Sikkert ei utfordring for han med nyfjernet gips å la være å hoppe på trampolina:) Synes synd på ham jeg nå:)

    Ha ei fin helg:)

    Klem Trine:)

    SvarSlett
  8. Du høres ut som en annen jeg bloggedame jeg kjenner: "Trampoline skal i hvert fall ikke vi ha!" Helt til den aktuelle familien var på besøk hos noen andre som hadde gått i trampolinefella og så hvordan to små jenter storkoste seg. Da var det gjort... ;)

    Sommerværet ja. Det er ikke her heller gitt. Kanskje det har dratt utenlands?

    Håper de fire ukene går fort for dere! ;)

    SvarSlett
  9. Hei vennen :)

    Sitter her å leser bloggen din og sløver på facebook istedenfor å pakke ned "huset". "Ikkje braaa". Trekker tilbake alt jeg sa om at bare overskriftene på innleggene kommer opp når jeg går inn i arkivet ditt, for det gjør det IKKE.
    Var på møbelgalleriet igår og så på lamper. Fant VP Globe lampen som du viste meg på nettet. Har så lyst på den. Thomas holdt på å falle i bakken da vi fikk prisen haha... Det ser ut som det er to forhandlere i Dubai som fører merket, så vi venter til vi kommer ned :)
    Ha en fin dag:)

    SvarSlett
  10. Finværet har vi okkupert her nordpå ei stund, herrlig! Jeg har også nektet for trampoline i mange år, men så til måtte jeg gi meg til slutt.... Ja ja, det er jo egentlig ganske genialt, det er jo der ungene samles!

    SvarSlett
  11. Morsomt innlegg!
    Dere får ta turen til oss - her er det enda ingen trampoline:)
    Ikke fordi jeg er stor motstander av det:) Riktignok fryktelig stygt å se på, men viss det kan bidra til at ungene holder seg på et sted, og mamman kan slappe av litt; ja da synes jeg det er heeelt greit!:)
    Så grunnen til at det enda ikke står en på vår plen, er at jeg stadig finner mer "fornuftige" ting å bruke pengene på:) (les: saker og ting som JEG har lyst på:))

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren du legger igjen. Den verdsettes høyt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails