mandag 6. juni 2011

Lappepute

Hellu!

For de av dere som er av den observante typen
(og da mener jeg ultramegasuperobservant),
så kan dere skimte en ny pute på forrige innlegg.
Jeg har prøvd meg på å sy med lapper for første gang.
Tviler på det blir de store lappeprosjektene her i gården,
for makan til kjedeligere jobb enn å skjære ut de lappene
skal en leite lenge etter.
Booooring!
Kan jeg ansette noen til å gjøre det?
 Noen frivillige?
Det kan hende du i så fall må gå for lut og alt for kaldt vann,
men jeg kan vel avse en lapp eller to om du er veldig flink.
(og nei, jeg tenker ikke på samer)



Sånn utenom det, er jeg ganske fornøyd med den. ;)

Ha en innholdsrik kveld,
med eller uten samer, lapper eller hva det måtte være!

15 kommentarer:

  1. Å kutte lapper er utrolig kjedelig, det er jeg helt enig med deg i! Heldigvis er det mer morsomt å sy dem sammen. :) Fin pute!

    SvarSlett
  2. Eg e ultramegasuperobservant ;o)

    Så flott den blei!
    Syns du det e så kjedelig å skjere lapper altså? Syns det går heilt greit eg :o)
    Eg har ein del i 5 inch (ca 13x13 cm). Eg kan godt sende deg nåken i bytte mot nåken stoffstykker ;o)

    SvarSlett
  3. Ja, puta var dritlekker den! :)

    Gubben kom tilbake fra jobb i junaiten i helga og hadde vært innom hobbybutikk for meg...stakkars...
    Uansett, han hadde bl.a. kjøpt med en sånn skjærer. Tenkte det bare var å lage mal og sette igang jeg...Hmmm...jeg er en utrolig utålmodig sjel. Derfor er vaffelkjolene konge for meg. De går jo så fort ;)Du skal få tilbakemelding etter skjæring. (det kan gjerne gå et par mnd eller år altså. Nye prosjekter som jeg ikke har gjort før, har en tendens til å bli liggende ;)) Klæm

    SvarSlett
  4. Sååå fiine!! :) Du æ goe! :)

    SvarSlett
  5. Nydelig lappepute:) Tar ikke jobben jeg nei, det ER boring å skjære lapper. Får ikke helt "dreisen" på det jeg:)

    Lykke til med flere lappeprosjekter:)

    klem fra Trine:)

    SvarSlett
  6. Fin ble den, men enig, lappesøm er for de ekstremt tålmodige og spesielt interesserte. Men den ble fin! One of a kind, og flere blir det ikke? Eller?

    SvarSlett
  7. Hi, hi nå ble jeg ikke akkurat inspirert til å lære meg å sy lappe-puter iallefall!
    Men fin pute da!
    Knall-fin uteplass dere har forresten...
    Ikke noe som manglet der :)
    Håper fin-været kommer tilbake snart og at dere (du ;) kan nyte den fine pallesenga!
    Klem May Helen

    SvarSlett
  8. Hehe, har prøvd meg på lappekutting selv, men ga opp etter en liten stund.
    Kjempefin pute!
    Og for en uteplass i innlegget under, nydelig var det!
    Klem

    SvarSlett
  9. Kjempe fin!! Har ikke prøvd meg på lappekutting, men har laget vimpler. Synes det er stressende nok jeg! hehe;) KLEM

    SvarSlett
  10. Hehe! Tenkte faktisk på at jeg synes putene var veldig flotte! Og ikke visste jeg at det skulle være mye arbeid å kutte lapper - er det virkelig det? Da tror jeg at jeg venter litt med den "teknikken". Puta og rutene var utrolig rette og beine!!! Nydelig pute!

    SvarSlett
  11. Fikk med meg den ja:), trodde den var kjøpt siden vi ikke har sett den før:), kanonstilig var den hvertfall:).
    Liker heller ikke ting som tar lang tid;), så det blir nok ikke mange lappeputer på meg;).
    Klem Hilde

    SvarSlett
  12. Superfin, og helt enig at det er kjedelig å kutte lapper !
    Fin kveld til deg !
    *Cecilie*

    SvarSlett
  13. Ein byttedeal kan me få igang vettu ;o)
    Det e retrostoffer eg helst vil ha. Du og?
    Eg kan evt kutte større lapper hvis du vil det. Fargeønsker?

    Nuvel, du får nå sjå ka det blir, evt om det blir. Ikkje stress :o)

    SvarSlett
  14. Helt nydelig! Flott fargevalg :)

    SvarSlett
  15. hey there, thanks for your visit ;)

    i love that pillow - but the RAR much more. i don`t have one... till now... i collect stools ;)

    and yes, all the pics are from our home. but the quality of the pics is not the best. i really need a new camera ;)

    i wish you a lovely weekend,
    dani

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren du legger igjen. Den verdsettes høyt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails