mandag 1. februar 2010

Mine Bruktfunn.

Ja her er det mye rart. Men har troen på at det blir bra når det får seg en liten oppussing.
Jeg er mest glad for kommoden jeg fant i teak. Herlig! Fikk stjerner i øynene da jeg så denne.

Den er i veldig bra stand også, så jeg har revurdert å male den, og bare la den være sånn. Hva tror du?



Så fant jeg settbord i teak. Veldig fornøyd med dette funnet også jeg!


To skitne og slitne krakker som ska bli trukket om og malt i minst like knall farger som de er i. =)

En gammel krakk som du kan åpne lokket og ha til oppbevaringsmøbel. Skal også males og trekkes om, men trekket som var på kunne faktisk vært litt stilig slik som det er, hadde det ikke vært for litt flekker.


Og sist, men ikke minst...
Sauen min...neida tulla! Denne kom broren min med en dag, hadde tenkt å montere postkassa våres på den og sette det opp utenfor huset vårt som postkassestativ uten at vi visste om det...den gang ei. Noen som vil ha en gratis Tele2 sau??? Ikke??

11 kommentarer:

  1. må kje male teakmøblene nei!! så heldig du var så fant dei! Trur søster mi hadde blitt litt misunnelig.. :)

    EB

    SvarSlett
  2. heldiggris - den gamle krakken som kan brukes til oppbevaring var en stoooor skatt :) Heldiggris igjen!!!
    Sees!! Fra Tone Elin

    SvarSlett
  3. Nyyydelig kommode. Den skulle jeg gjerne satt kloa i. Vi har salongbord i samme stil, pussa og lakka bordplata og avishylla med klarlakk, mens vi spraymala bena i sølv. Skal komme tilbake med bilder av det i løpet av uka.

    SvarSlett
  4. Til Fruen i nr 80: Gleder meg til å se bilder av det =)

    Tone Elin: Det var egentlig to av de, men den ene hadde allerede havna på dynga, fikk akkurat reddet denne når den også skulle hives.

    EB: Ja eg e godt fornøyd. Lyst på meir!

    SvarSlett
  5. Heeeeei:)
    SÅ koselige ord du la igjen inne hos meg*hoppende glad*
    Teak er herlig.Kommoden var smæsjing*s*
    Ikke male den vel?Den er jo knall tøff som den er.
    Men formen på den gjør at den er tøff i en knall farge også vil jeg tro.Men siden den var i så bra stand tror jeg ikke jeg ville malt den gitt*s*
    Lik oppbevaringspuff som meg jo:)
    Kjempe fin:)

    Og sånn ellers, likte jeg meg her kjempe godt snuppelupp:)

    Morgenklem til deg

    SvarSlett
  6. Nå er det lagt inn noen bilder av det kjære bordet mitt.

    SvarSlett
  7. Så fin kommode og bord - og så fine krakkene vil bli med litt maling. Puffen var kjempefin også - knall gul med lilla retrostoff?!

    Sauen må du beholde - den kan bli en stilig billedramme!!!
    :-D

    SvarSlett
  8. Så mange tøffe funn du har gjort da:)
    Jeg har omtrent maken settebord i stua! Mine er ikke akkurat i teak da, men iallfall samme fasong!
    Selv har jeg malt det meste av gamle ting vi har, men disse bordene er iallfall foreløbig trefargede.
    Malte en gammel kommode hvit, og resultatet ble elendig... Den var finer, og det blir tydeligvis ikke særlig fint når det er malt.

    SvarSlett
  9. Gult og lilla er kjempefint. tror nok det blir noe sånn på krakken. Har bestemt meg for å ha kommoden slik den er. Bordene får vi se hva jeg gjør. Kanskje jeg bare pusser de og lakker de. Blir nok uansett ikke gjort noe med det første.

    Takk for koselige ord!

    SvarSlett
  10. ikke kjøpe teak, du ødelegger regnskogen!

    jaja, får gå greit så lenge det er brukt...

    SvarSlett
  11. mitt sengetrekk er akkurat likt som det på den gamle krakken, med flekker og det hele

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren du legger igjen. Den verdsettes høyt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails