lørdag 1. desember 2012

Årets adventskalender

Her i huset har vi aktivitetskalender.
Som pedagogisk utdannede foreldre seg hør og bør.
Da slipper vi stresset med å pakke inn uendelig med pakker,
og vi kan kose oss sammen med barna 
med kjekke læringsmetoder og læringsstrategier.
Jeg har ikke laget noe pdf-fil slik at dere kan laste ned 
de samme aktivitetene, 
men bare spør meg om tips så skal jeg være behjelpelig.
Her er et utdrag av hva vi skal finne på og kose oss med frem til jul.




 De må ha litt å strekke seg etter, men det må de tåle skal de bli best i klassen.
Tipper dette kommer til å bli en slager i de fleste norske bloggehjem, 
nå når jeg har delt dette supre tipset!

Vel, nok sprøyt.
Sent i går kveld fikk vi ferdig pakkekalenderen for i år.
Jeg har sagt at ungene ikke skulle få hver sin pakkekalender.
Uten kontroll på hva jeg har kjøpt inn og hva jeg har funnet på,
såg jeg at jeg bare manglet noen få gaver til at de fikk hver sin gave hver dag.
Da kjøpte jeg noen dropsesker og pakket inn, 
for jeg orker ikke ta den kampen og skrikinga for de få dagene.
Pedagogisk som jeg er!
Likevel, det blir ikke en vane med hver sin pakkekalender.
Følte meg ganske lur med å bare legge gavene i en hylle jeg hadde fra før.
Enkelt og dekorativt synes jeg.       



 Vel, da skal vi prøve oss på julekortfotografering her...
Skrekk og gru!
Bestikkelser og godteri here we come.
Vi er da tross alt pedagoger!

Edit: Vinner av Lyslykt fra Holmegaard er trukket ved hjelp av random.org:
Gratulerer May Beate!

Ha en fin en!

17 kommentarer:

  1. Haha, må si jeg lo godt av sprøytet ditt ;)

    SvarSlett
  2. Festlig! :D
    Jeg begynte å lese med et åpent sinn og var klar til å ta i mot aktivitetstips... men tror kanskje jeg drøyer disse ;)

    SvarSlett
  3. Må si jeg kjøpte sprøyte og syntes du var litt sprøt helt til jeg så aktivitetene!:)

    Noen har det bare i seg, og lager kjempefin julekalender sånn "enkelt og greit". God førjulstid!:)

    Mvh Frøken

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for fin kommentar.

      Hehe sprø er bare forbokstaven min :)
      Ha en fin førjulstid du også!

      Slett
  4. Det ble jo stilig, lykke til med fotograferingen:-)

    God helg fra Annfrid

    SvarSlett
  5. Må le litt nå ja... :-)
    Begynte nesten å lure....!!
    Neste år blir kalenderen her med mer aktiviteter, ser at pakkene begynner å bli større og større for hvert år.
    De får jo plenty nok gaver til jul!

    Det var skikkelig stilig slik du hadde lagt pakkene til kalenderen i hyllen :-)
    Kreativt!
    Ha en flott dag!

    SvarSlett
  6. hihi, for en smart julekalender som barna blir enda smartere av, wow!!
    kult å putte de sånn i hylla di, alt er ekstra gøy nå som jeg har vært hjemme og sett hos deg og ;) lykke til m foto hoho

    SvarSlett
  7. Kjempestilig julekalender. Nyskapende er gøy!
    Heldige barn med pakkekalender, selv om litt pugging ikke skader...
    Du skal ha mye ros for alle gavene du har både kjøpt og pakket inn.
    Barn med kreative, og pedagogiske mammaer har det godt. :-)

    En koselig 1.desemberkveld ønskes deg.

    SvarSlett
  8. Så flott innpakning, og kjempetøff hylle:)
    her i huset kjører vi aktiviteter, men noe "snillere" ;)
    fin første adventshelg til dere:)

    SvarSlett
  9. Hehehe, hevet et øyebryn he da jeg leste om presidentene!!! Syns kalenderen var knallfin. Blr pakker he rog, selv om jeg mistenker at jeg e rlike glad over den som barna ;) God førjulstid!!!

    SvarSlett
  10. Ha ha, bøying av verb er alltid en slager hos min treåring:)

    SvarSlett
  11. Knallfin kalender! Hihi, de lappene hadde faktisk ha gjort suksess her hjemme. Mine to fireåringer digger slike ting. Og jeg med, hehe.

    SvarSlett
  12. Tok en runde på NIB, og forsvant inn på din blogg pga de danske fantastisk flotte drømme lysestaken, "Kube" designet i 1962. min drøm om å få tak i . Og så leste jeg at du skulle lære en 6-åring amerikanske presidenter, samt det periodiske system, og en tre åring skulle lære å bøye verb. HMFFFF, jepp glemte å puste gett, helt til det gikk opp for meg at det var snakk om en aldri så stor pedagogisk ironi, hahahaha Ja, ja, jeg er på leting etter nye blogger jeg vil følge fremover, og du er en av dem. Klem Grethe, den bloggløse

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Grethe for den fantastisk fine kommentaren din.
      Kjekt du liker bloggen min og vil følge den :)

      Slett
  13. Hihi...så fin kalender!! Enig med deg-her har vi også kalender annenhver dag, selv om minstemann bare er 8mnd. Frøkena på 5 har virkelig godt av å dele, så lillegutt får bleier, smokk, grøt etc...-her er det prinsippet av deling som gjelder;)

    Superfin hylle og lampe - og ikke minst blogg!! Har fulgt deg fra starten av og du har et virkelig flott hjem!;) Lykke til i utfordringen!

    God helg!


    God helg!

    SvarSlett
  14. Haha! Vet du, dette innlegget ble diskutert under forelesning i går (vi går master i utdanning og oppvekst), da det var noen som hadde lest det uten å lese den siste biten - så da måtte jeg jo inn å se hvilken pedagog det var snakk om her ;) hihi Så takk for ditt bidrag som skapte spennende diskusjon i klasserommet!

    Jammen godt det bare var tull!

    Klem fra Lite hi

    SvarSlett
  15. Vet du, dette blogginnlegget skapte diskusjon under forelesningen i går (vi holder på med master i "utdanning og oppvekst"). Det var noen i klassen som hadde lest innlegget ditt uten å få med seg at det var tull, hihi. Så tusen takk for ditt bidrag som skapte en spennende diskusjon! ;)

    Jammen godt det bare var tull! Barna dine blir nok veldig fornøyd med kalendrene sine. :)

    Smil og klem fra Lite hi

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren du legger igjen. Den verdsettes høyt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails