søndag 4. november 2012

Stendig

Ett av ønskene mine til jul er Stendig Kalenderen.
Ikke vet jeg hvor den skal henge,
men jeg skulle nok klart å finne en plass til den.




Kalenderen ble designet av Massimo Vignelli i 1966.
Den ble da tatt inn i designrekken hos MoMA Museum of Modern Art,
og der er den den dag i dag.
Det enkle designet er tidløst og passer perfekt inn i her.
Fonten er Helvetica og kalenderen veksler mellom å ha sort og hvit bakgrunn
på de ulike månedene.

Jeg elsker den!
Elsker forresten alt på disse bildene som er fra Weekday Carnival.

Dersom noen vet om Norske forhandlere eller en lur måte å få fatt i den på, 
er jeg takknemlig.
Har googlet en del, men finner stort sett bare amerikanske nettsider der frakten er tre ganger prisen av kalenderen...

Hvorfor har vi ingen norske forhandlere av denne??

9 kommentarer:

  1. Den e råfine!
    Min e bestilt, sjekk sms :-)

    SvarSlett
  2. Denne har jeg også googlet opp og i mente! Får bare opp forhandlere med skyhøye shipping kostnader :( MacMatre, hvor bestilte du din fra?:)
    Hilsen Ingunn (panthella på insta;))

    SvarSlett
  3. Yes, we love stendig. Ser den dukkar opp i det eine interiørbladet etter det andre for tisa. Eg skreiv om den her: http://dengodefeen.blogspot.no/2009/04/litt-designbabbel-i-pasken.html

    Sukk, ønske ønske, kanskje dukkar det norske forhandlarar opp etterkvart?

    Ha ei flott veke, klem

    SvarSlett
  4. Den er kjempefin! Så poplulær som den er så dukker den vel opp på en norsk nettbutikk ganske raskt:) Håper dere koste dere på Moi - skulle så gjerne ha vært med, men måtte melde pass denne gang:)

    SvarSlett
  5. Helt enig, den er knalltøff!..
    Ja det var det der med veggplass ja..Begynner å skorte litt på det;)

    SvarSlett
  6. Heisan
    Den kalenderen er fantastisk og har stått på ønskelisten min også i flere år. Jeg har en evigvarende sort/hvit Haykalender men klarer ikke glemme denne allikevel.
    Glad ny uke til deg!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  7. Å den er så stilig, men ja den er dyr å få tak i.
    Håper den snart selges i en norsk/nordisk nettbutikk eller noe.
    Ha en flott kveld!
    Klem

    SvarSlett
  8. Digger!!
    Lov og del med oss om du finner ut noe da:))

    SvarSlett
  9. Oh, den er kul! Jeg vet dessverre ikke om noen norske forhandlere, håper du finner ut av det! :)

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren du legger igjen. Den verdsettes høyt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails