onsdag 20. mars 2013

Hverdagslivet...


Heisann og hoppsann!
Her sliter jeg fortsatt med at 
bildeprogrammet iPhoto på Mac'en bare lukker seg ned,
så jeg får ikke gjort noe med bildene jeg legger inn. 
Jeg får ikke sett på de engang.
Det blir det heller ikke mange blogginnlegg av.
Jeg finner ikke ut av det etter å ha googla 
og prøvd på å fikse det i flere dager.
Sånne ting mister jeg motivasjon av altså....


Mens vi en inne på motivasjon og følelser....
I dag er siste dag av permisjonen min.
For alltid....
Tenk at på dette bildet er hun to dager gammel.
Det føles som om det var i går.
Minsta er nå bikket 8 måneder, og jeg har nå hatt min permisjon pluss 4 uker ferie.

Utrolig blandede følelser her jeg sitter, og egentlig burde vært i seng...
Jeg er utrolig klar for å jobbe og få litt voksenkontakt igjen,
samtidig som det er vemodig å tenke på at min siste permisjonsdag er forbi.
Kommer til å savne vesla mi, men jeg vet også at hun er i gode hender.
Det jeg kan med sikkerhet si at jeg IKKE kommer til å savne,
det er å lage middag og vaske og rydde.
Skal bli deilig å komme hjem til middag på bordet og nyvaska hus.
Hører du det mannen min?? ;)

Nå må jeg legge meg,
for jeg skal visst på jobb i morgen!



10 kommentarer:

  1. Åå, det er litt vemodig kjenner eg! Har fremdeles 2 mnd igjen, men tida har flydd frå meg!! Og ang. husstell- er redd standarden blir senka nokon hakk...
    Lykke til:)
    Silje

    SvarSlett
  2. Lykke til på jobb i dag.
    Klem A nnfrid

    SvarSlett
  3. Tida flyr!!Men vi er jammen heldige her til lands som får være så lenge hjemme! Er ei fin tid, men litt godt å begynne å jobbe igjen og.....føle at man duger til andre ting enn hjemmearbeid :)
    Lykke til på jobb! Så håper jeg iphoto'en ordner seg igjen så det blir flere blogginnlegg på oss :)

    SvarSlett
  4. Åh... fikk våte øyne når jeg så bildet ditt- visste hva du kom til å skrive... Her klarer jeg ikke si at det er siste permisjon, selv om jeg vet at dt mest sansynlig er det. Lykkt til i jobb! Heldige du som kommer hjem til nyvasket hus og middag! Ettersom jeg jobber halvt og kvelder kommer jeg nokk aldrig til å oppleve det som en vanlig hverdag... :)

    SvarSlett
  5. Åhh kender følelsen alt for godt..! Er startet på job for 4 uger siden efter endt barselsorlov efter vores sidstefødte, og har haft det præcis som du. Glædede mig til voksenkontakt og faglig udfordring, men savner tiden med min lille pige, selvom jeg ved hun er i gode hænder:0) Tiden kommer ikke igen, men vi må nyde den tid vi har sammen med børnene. Ønsker dig en dejlig weekend. Kh. Louise

    SvarSlett
  6. Jeg er så evig takknemlig for at vi har organisert hverdagen vår som vi har nå i småbarnstiden, og føler virkelig med mine medsøstre som må være så lenge borte fra sine søte, små i så ung alder. Heldigvis gir det mye godt for båndet mellom far og barn ♡

    SvarSlett
  7. Allerede på jobb?! Føler du nettopp fikk sistemann jeg.... :-)
    Tiden flyr for fort. Snart konfirmanter jo ...hihi...
    Masse lykke til på jobben, greit med litt voksenkontakt.

    SvarSlett
  8. Åå er i samme situasjon selv. Så utrolig vemodig. Tida går så altfor fort! Skulle ønske den kunne fryses iblant. For en nydelig liten jente på bildet! Lykke til på jobb. Det tar nok tid å venne seg til det, og bli "følelsesmessig stabil". :) det kjenner jeg selv på iallefall :) Selv om jeg vet jenta mi vil ha det bra når jeg begynner på jobb igjen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja tiden burde kunne fryses. Så en liten baby på et par uker her om dagen. Åh som jeg savner det...selv om hver alder har sin sjarm. Nå går det fint på jobb, så jeg kan ikke klage. Men det stikker litt i mammahjertet fordet. :)

      Slett
  9. Det er litt av en overgang å gå fra "permisjonsbobla" og tilbake til arbeidslivet igjen. Heldigvis pleier overgangen å gå veldig bra.
    (Og tenk så deilig det blir å komme hjem til nyvasket hus og ferdig middag hver dag, hihi.)

    Ha en fin fredag, fin helg og fin påske! :)

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren du legger igjen. Den verdsettes høyt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails