søndag 3. mars 2013

Stua og ønsker

Jeg drømmer litt om dagen.
Drømmer om ny sofa.
Så lurer jeg på å ha en sofa og to stoler 
i steden for to sofaer som vi har nå.
Jaja, ikke vits i å gruble da det er helt uaktuelt.
Men dersom jeg vant i lotto.... 



En Poldersofa fra Vitra står øverst på ønskelisten over sofaer. 






På andreplass kommer Sofaen EJ220 fra Erik Jørgensen.

 

Den hadde gått fint med disse stolene (EJ 3 Eyes) som er designet av samme mann.
 

Ønsker meg også Diamond Chair av Harry Bertoia. 


Stolene jeg ønsker meg mest er vel Svanen av Arne Jacobsen, 
men Egget er heller ikke å forakte.


Det er noe meg meg og stoler, og meg og lamper.
Godt både økonomi og plass setter begrensinger.
  :)

Ville du forresten hatt to sofaer 
eller erstattet en sofa med to stoler?


My wishes for our livingroom. 
I really want a new sofa, and these are on my wishlist.
Thinking about having only one sofa and two lounge chairs
 instead of two sofas as we have now.
If I only won the lottery....


18 kommentarer:

  1. Lekre ønsker.
    Det er alltid lov å drømme :)

    Fin ny uke til deg!
    - AC

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er godt vi kan drømme oss vekk av og til :)
      Samtidig som en også kan være fornøyd med det en har. Det går an å kombinere :)

      Slett
  2. Syns du har det dritfint.... men alltid kjekt å drømme...

    Klems Diana. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk snille du. Drømming er alltid kjekt :)

      Slett
  3. Herlige drømmer!!
    Vi erstattet to sofaer med en lang og kan sette til stoler etter behov... praktisk og mer gulvplass ;o)

    Fin ny uke!
    Venter forresten på å vinne i lotto her også ;o)

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt å høre at flere har denne løsningen og er fornøyd :)

      Slett
  4. Ah, lekre ønsker. Den var jammen meg stilig den første, men har du prøvd den? ;o) Noen er bedre for øyet enn å sitte i :o) Egget av Arne Jacobsen liker jeg også, i tillegg er den god å sitte i. På loftstua har vi byttet ut en hjørnesofa med tre veldig gode stoler som er perfekt å sitte i for å se film. Imidlertid tar de like stor plass som en hjørnesofa, men det er bare plass til tre. tenker du å bytte ut sofa med stoler er det lurt å tenke på hvor mange plasser du har behov for :o) Ha en strålende søndagskveld! Klem fra Nina

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for svar. Ja jeg tenker at jeg får litt færre sitteplasser, så grubler litt på det enda, men vil tro det er mye mer luftig og penere med to stoler. Sukk. :)

      Ha en fin kveld!

      Slett
  5. Fin fine ønsker over - og nei.. passer nok ikkje vår lommebok heller.. Men eg e jo heldig - det blir ny sofa på meg!

    SvarSlett
  6. Godt det er begrensinger ja!
    Telefon fra Hamar lar vente på seg.....
    Hvis jeg skulle ha byttet ut hos meg, ville jeg hatt en sofa og to stoler.
    Vi har en lang sofa med litt vinkel på nå.
    Og de EJ 3 Eyes stolene hadde passet perfekt hos dere!
    Ha en flott uke!

    SvarSlett
  7. Hei :)
    Syns du har det kjempefint som du har det nå :) Jeg syns også det er fint med en sofa og to stoler i mot, men som en over her påpekte, så blir det jo færre sitteplasser. Jeg kjøpte nettopp ny sofa, og valgte 3+2 som vi har satt i hjørne... Da føler jeg at vi får utnyttet plassen på best mulig måte i vår stue :) En stol eller to skal også kjøpes inn, men lommeboka mi er vel mer på ikea-stadiet enn ønskene dine ;) Men ønske seg er lov ;) Så kan jeg jo håpe på at det kan byttes ut med tid og stunder. Siden jeg er en vinglepetter når det gjelder stil og smak, så er jeg igrunn glad for at jeg enda ikke har investert i noe veldig dyrt :-/
    Men du, jeg lurer litt på stuebordet ditt jeg... Hvor er det kjøpt? Har du mål på det, og vet du om det fins med andre bordplater enn hvit?

    Ha en fin dag :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Lommeboka mi er også mer på Ikea-stadiet enn dette :)
      Stuebordet vårt er fra Living, men de har også et ganske likt på Bolia.

      http://www.living.no/newsread/products/Detail_1.aspx?id=2832

      Mener de har med ulike bordplater.

      Ha en fin dag du også :)

      Slett
  8. Og så en ting til - så at dere malte/lakket trappa deres selv... Hvordan gjorde dere dette, og var det vanskelig å få et fint resultat? Vi må gjøre noe med trappa, den må pusses ned først, og så males eller beises. Men ser for meg at det blir vanskelig å få gelenderet fint??

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja vi fikk ubehandla furutrapp til huset da vi bugde, så jeg malte gelenderet før vi skrudde det på, eller så skrudde vi det av og malte det. Husker ikke helt, vet bare at jeg ikke malte det når det var på veggen. Trinnene pusset jeg lett, så vidt det var, siden trappa var ny, og behandlet med lady interiørbeis tror jeg. Og så lakket vi oppå.
      ikke vanskelig å få gelenderet fint slik som vi gjorde det, men malingen slites av enkelte plasser der det er mest slitasje, så må nok male på ny på sikt...

      Slett
  9. Liker drømmene dine:)

    Klem

    SvarSlett
  10. Fine drømmer!! Øverste sofaen kunne jeg også ønsket meg hvis både plassen og lommeboka var større!!! Egget har jeg ønsket meg i 10 år...men prisen er litt stiv, men ein dag- ein dag....litt vanskelig å rettferdiggjøre å kjøpe så dyr sofa/stol når det er andre ting som burde på plass først. Vi bytta nettopp ut hjørnesofa med en 3 seter og to fine loppis stoler, myyye luftigere. Og plassmessig går d fint når en mobiliserer noen puffer etc. Eneste er at vi "slåss" litt om hvem som får strekke seg ut når det er tid for rigge seg med bena høyt. Den som havner i stolen, sitter kanskje ikke like behagelig. Men hva gjør man ikke for å få litt luft rundt seg ;-)

    SvarSlett
  11. Dejlige og fine drømme - selvom jeg synes I bor skønt! God uge til dig:0) Kh. Louise

    SvarSlett
  12. Flotte møbler du har på ønskelisten din! Vi skaffet oss en 3+2 seter i høst, etter å i lang tid hatt en stor loungesofa, men allerede angrer jeg på at vi ikke gikk for en sofa og stoler i tillegg... har ikke tort å nevne tanken om å gjøre endringer til mannen min ennå *ler høyt*

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren du legger igjen. Den verdsettes høyt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails