onsdag 6. mars 2013

Vindu til besvær.

Vi har ikke standard mål på alle vindu.
Og noen vindu i kjelleren har jeg grublet litt på hva jeg skal gjøre med.
På storebror sitt rom har jeg lenge tenkt på rullegardin,
men siden vinduet er så bredt og lavt,
har jeg ikke funnet noe som passer.
Når de kommer opp i den bredden som jeg trenger,
blir gardinene også så utrolig lange, 
og prisene er også mindre hyggelige.




Når jeg da ble kontaktet av Dekoria.no
om jeg var interessert i å få tilsendt noen av produktene deres, var ikke tenketida så lang.
Da oppdaget jeg nemlig at de kan lage rullegardin på mål
til en langt hyggeligere pris enn hva man skulle tro.

Jeg ville i utgangspunktet ha en slik rullegardin uten lenke,
men har funnet ut at den man drar opp og ned med lenke er ganske greit,
iallefall på storebror sitt rom, for han hadde ikke nådd opp om ikke.
Den uten lenke var en del dyrere også.

Selv om dette innlegget er sponset, så synes jeg selv det er et nyttig tips.
Det er ikke alltid man kommer på at rullegardiner kan fås på mål.
Jeg hadde egentlig gitt opp hele vinduet, og tenkte på å sy noe provisoriske greier.
Når en i tillegg kan bestille på nettbutikk, kan det vel ikke bli særlig mye enklere 
De syr både vanlige gardiner og liftgardiner på mål også.
En taster bare inn målene en trenger og putter i handlekurven. :)

Det var altså dagens tips herfra
Gardiner på mål til en grei pris.


12 kommentarer:

  1. Kjøpte på ikea - saga av bredden med baufil og klippa overflødig bredde og lengd av (+ sydde opp nederst) - det var i alle fall enkelt og billig:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg visste at det gikk an med persienner, men tenkte bare at det ikke gikk med rullegardin.
      Tusen takk for tips!

      Slett
  2. Ja, det er et nyttig tips! Har nemlig et sånt vindu på syrommet. Snart blir syrommet opp/nedgradert til soverom, og eg har grubla på gardinløsninger her. Takk:)
    Silje

    SvarSlett
  3. Rullgardiner fra f.eks. Ikea og Jysk er laget for å kunne korte inn etter behov...

    SvarSlett
    Svar
    1. Ah det visste jeg ikke. Takk for info! :)

      Slett
  4. supert da. Så fint det går an å få de spesial tilpasset!

    SvarSlett
  5. Syns det e heilt okei med sponsing eg. Du reklamere jo ikkje for nåke som du ikkje er fornøyd med likavel :o)

    Gratulera med perfekt rullegardin!

    SvarSlett
  6. Så kjekt å få det ferdig på riktige mål! Virkelig noe å vurdere her vi har flyttet inn, hvor vinduene er i alt annet enn standardmål. :)

    SvarSlett
  7. Kjempekjekt med sydd på mål! Takk for tipset :)

    SvarSlett
  8. Hvilken farge på vegg og tak har dere, samt dører og listverk? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Her har vi Chi på veggene, hvitt i taket, også mener jeg listene og dørene er eggehvite.

      Slett

Tusen takk for kommentaren du legger igjen. Den verdsettes høyt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails