fredag 4. februar 2011

Hull...

...i hjertet, og i veggen!

Her i huset går det i syke unger.
Vesla var syk sist helg og halve uken.
Når hun endelig ble frisk, tar selvfølgelig Storebror over stafettpinnen.
Omgangssyke er ikke noe kjekt.
Storebror ble så dårlig og hang over kanten på sofaen.
Plutselig datt han ned av kanten og landet på vegghylla.
Hele hylla revna fra veggen, og det eneste gutten tenkte på da han hang over bøtta å spydde var å be om unnskyldning for hylla.
Dette var det jeg fikk hull i hjertet av.
Heldigvis er Storebror på bedringens veg i dag, og vi har kost oss med spill, maling og mye mer!

Så må jeg også ta med en liten presang som jeg gav til mannen min.
Herlige mansjettknapper fra Snella og Petronella.

Føler jeg må ta med forhistorien for hvorfor jeg valgte de ordene jeg gjorde:

Storebror i huset snakker hele tiden om hvor sterke ulike superhelter er.
"Spidermann er så sterk at han kan bøya ei jernstang!"
Da har FargeBarnmannen svart: " Ja men ingen er sterkere enn Pappamannen!"
Altså har han diktet opp en egen Superhelt, som helt ubeskjedent skal være han selv.
Så da måtte jo superhelten få sine egne mansjettknapper der navnet stod svart på hvitt!
Nerd som han er, var noe av det første han påpekte når han fikk mansjettknappene,
"Det er jo orddelingsfeil!"

(Ja, jeg innrømmer at jeg også irriterer meg over unødvendige orddelingsfeil,
men i denne sammenhengen: Nei, ofret det ikke en tanke en gang.)

Og er er altså der vegghylla pleide å henge:


Et "meget" utleverende og personlig mammainnlegg her i dag.
Bare for at jeg følte meg litt utenfor i blesten om mammabloggere.
Men nå derimot.....
;)

Ha en finfin helg!
Det skal jeg ha (om du trekker vekk sparkling og pussing)

12 kommentarer:

  1. Uff, stakkars søte lille Storebror. :)

    Håper dere får ei fin og frisk helg.

    Kjempekule mansjettknapper.
    :)

    SvarSlett
  2. God bedring til storebror! Håper dere får en fin helg!
    Har forresten en hilsen på bloggen min! :)
    Klem fra Carina

    SvarSlett
  3. åh, storebroren. hylla var det jo ikke så viktig med. skjønner at mammahjertet får en knekk. man har bare lyst til å trykke dem inntil seg og verne dem mot alt vondt. sykdom også.

    ordelingsfeil eller ikke, de mansjettknappene var alldeles vidunderlige!

    Ha en fin helg, du vakre venn.
    Klem

    SvarSlett
  4. Stakkars storebror da...for et omtenksomt hjerte han har midt oppi spyinga...

    Det der med ord delingsfeil...er som å høre mannen min...han er akkurat samme ulla. Hvis jeg foreksempel sier noe feil, men lett å skjønne fra sammenhengen (mener jeg da) skjønner han absolutt ikke hva jeg snakker om. Han tar alt veldig b o k s t a v e l i g..

    Natasha Krabbe lager nydelige ting! Jeg synes han var veldig heldig som fikk noe fra hennes butikk da ;) Go hælg!

    SvarSlett
  5. Huff da, stakkars Storebror... Høres ut som en veldig snill og omtenksom gutt!

    Fine mansjett[mellomrom]knapper! ;)

    Ha en frisk helg!

    SvarSlett
  6. Det blir en puff ja. :) Det går fremover, men jeg kan ikke forstå hvordan noen kan strikke en sånn på en kveld! Garnnøstene er SVÆRE! Mange masker med andre ord. Men så skal det jo bli en puff også da, så da trenger man vel noen masker. :)

    SvarSlett
  7. Sånn en goe gutt:-) Håper dere får en helg uten spying og at maling og sparkling er fort gjort.

    Ha en fin lørdag

    Hilsen Annfrid

    SvarSlett
  8. Hei på dæi!
    Huff stakkars lille gutte din. Ikke greit å være så syk.
    De mansjettknappan va kjæmpestilg.
    ønske dåkker ei fin helg
    klæm

    SvarSlett
  9. Huff og huff..stakkars lille syke gutten, som ville be om unnskyldning for hyllen...skjønner godt det ble hull i mammahjertet.
    Tapre, små barn..
    Fine mansjettknapper, selv har jeg øredobber med ulikt budskap alt etter dagsform. Snuppe Lupp..Litt Diva..og Litt Singel. I dag blir det Snuppe Lupp.
    Ha en fin dag, og god bedring i heimen!

    SvarSlett
  10. For en liten going!Stakkars...
    Godt han er på bedringens vei.

    Herlige kanpper!
    Litt nerd jeg også, orddeling gir meg vondt i magen! Men kjære vene, ikke på slike knapper da. Det er jo noe helt annet og jeg hadde ikke kommet på det her hadde du ikke skrevet det :)

    Her skal det døpes i helga!
    God helg til deg :)

    SvarSlett
  11. Hei!
    Stakkar liten...:(
    Forstår du fikk vondt av han! Håper formen er bedre nå!
    Synd med hylla da..
    Kjempefine mansjettknapper! Har sett på slike selv tidligere. Kanskje en idé til farsdagsgave:)

    Takk for kommentar på belysningsinnlegget mitt.
    Slike spotter du forklarer, er slike jeg helst ville hatt. Synes absolutt det er det fineste alternativet når det kommer til spotter. Og deltalight fører slike.
    Men desverre kan vi ikke ha de i loftstua:( Taket vårt er bare 10 grader (omtrent flatt), og disse bygger 10 cm. opp i taket. Det ble visst et problem i forhold til isolasjonen:( Kjedelige greier...
    Så derfor må vi finne et annet alternativ.
    Skal vi ha "vanlige" spotter, må vi visstnok ha ledspotter. Slike med mange små lys inni. Og det tviler jeg på hadde vært særlig fint...
    Huff, det skal ikke være enkelt. Vi må snart bestemme oss, og jeg er veldig i tvil om hva jeg synes er fint.
    Egentlig liker jeg å kombinere med bordlamper og gulvlamper, men de nærmeste årene har vi en som kommer til å velte alt slik:)

    Stua vår er nå altfor mørk, så vi vil iallfall ikke gjøre samme feil som vi gjorde da, og velge for lite lys.

    Ja, ja. Det blir nok en løsning på det:)
    Fortsatt fin helg til deg!
    Klem:)

    SvarSlett
  12. Takk for kommentaren på bloggen min :-) Jeg likte mansjettknappene. Jeg har selv lurt på å kjøpe meg en ring med inskripsjonen: "har englebarn". Kjekt å ha det på fingeren i allefall!! God bedring tild ere, her er det ørebetennelse og feber som herjer..

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren du legger igjen. Den verdsettes høyt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails