lørdag 6. mars 2010

Oreo, Oreo prøv å ta det med rooo....

Eller var det Romeo?? Hmm...
Jeg hadde så syykt lyst på Oreo-kake i går. Gikk hele dagen å tenkte på hvor lyst jeg hadde på denne kaka.
Så i dag har jeg lagd den for første gang. Var egentlig ganske enkelt! Bare så synd jeg må vente helt til i morgen med å smake. =(

Oppskrift fant jeg her, men for ordens skyld kan jeg kopiere den inn her.

OREO KAKE! Kjempegod oppskrift som er enkel å få til!
Dette trenger du:


Ca. 450 g Oreo Cookies (ca 2 1/2 pakke)

100 g smeltet smør

2 pk. Tine kremost naturell (eller 1 pk Phildelphia 225 g) myknet

2,5 dl melis

ca 3,5 dl piska krem (skal opprinnelig være den amerikanske cool whip, men den er umulig å spore opp i Norge! Jeg har vært overalt for å prøve å finne! Jeg har brukt Menkomel Whipping i stedet, men du kan også bruke helt vanlig kremfløte)

2,5 spiseskjeer sukker

1 pose sjokolademousse Toro

3 dl melk til moussen (jeg har brukt 2 dl lettmelk og 1 dl helmelk)

Fremgangsmåte:
1/4 del av oreo kjeksene legges for seg i seg i en skål og brekkes opp i småbiter. Ta restene av kjeksen og putt i en pose, og smuldre de opp til veldig små biter! Smelt smør, og hell det over kakesmulene i en bolle og bland det godt til det kan smøres ut i en form. Bruk en 24 cm rund form.


Mix kremosten med melis med en mixer så det blir en luftig og kremete masse. Mix krem med sukker, og bruk ca halvparten av den stivpiskete kremen til å røre forsiktig inn i den ferdige ostemassen. Smør massen over kakebunnen og legg oppi halvparten av kakebitene du har satt til side. Sett i kjøleskap 30 minutter.
Mix opp sjokolademoussen i henhold til pakningen. Jeg har erstattet 1 dl av melken med helmelk, men det er valgfritt! Rør inn de siste kakebitene i moussen. Smør massen over kaken og sett i kjøleskap ytterligere 1 time. Legg et lag med krem på toppen til slutt, og pynt eventuelt med flere kakesmuler eller lag et mønster med vanlig sjokoladesaus!

La kaken stå avkjølt ytterligere noen timer, og aller best blir den om den får stå nesten ett døgn før man skjærer rundt kanten og løsner formen og spiser!

Enjoy!


1 kommentar:

  1. Hei på du!! Takk for nyttig tips på bloggen vår!! Den kaka så FANTASTISK GOD ut!! Yammi!! Flink du er!!

    Legger oss til følger på bloggen din, herlig btw!

    Ha en finfin kveld!

    Johanna

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren du legger igjen. Den verdsettes høyt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails